Wycieczka do stolicy

Data: 2018-06-05 • Kategoria: Wycieczki, turnusy

„Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czy­tają tyl­ko jedną stronę” – Św. Augustyn

Ten piękny i pełen mądrości cytat Św. Augustyna stał się inspiracją dla uczniów klasy VI-VII PSPS do kolejnej podróży, łączącej w sobie kilka pozornie niepasujących elementów. Podróżować można, bowiem na różne sposoby – w świecie realnym i w świecie fantazji.

Naszą wycieczkę 05.06.2018 r. rozpoczęliśmy, zatem od zwiedzania lotniska im. Fryderyka Chopina na Okęciu. Przygotowując się do roli podróżnika poznaliśmy miejsca, skąd może się kiedyś rozpocząć wspaniała przygoda – halę przylotów i odlotów, stanowiska odprawy biletowo – bagażowej i kontroli bezpieczeństwa, widzieliśmy służby pracujące w porcie lotniczym. Z tarasu widokowego obserwowaliśmy lądujące i startujące samoloty, różne pojazdy przeznaczone do przewozu bagażu i jeżdżące schody dla wsiadających do samolotu.

Z realnego świata podróżnika przenieśliśmy się do najbogatszego w Polsce świata książek – Biblioteki Narodowej, która jest innym niezwykłym miejscem podróży. Tu mogliśmy zaspokoić naszą pasję czytania i zainteresowania książkami, bowiem największa narodowa książnica posiada bogaty księgozbiór, mogący przenieść czytelnika w różne miejsca i czas. Bardzo miła pani przewodnik Ewa Bogusz w profesjonalny sposób przygotowała dla nas prezentację na temat najważniejszych informacji dotyczących historii i zbiorów Biblioteki, pokazała różne ciekawostki, jak np. najmniejszy zbiór poezji A. Mickiewicza (pamiątka jubileuszowa) wielkości 1 grosza lub spinacza i wiele wydanych w ciekawy sposób książek dla dzieci, zachęcających do poznawania świata. Duże wrażenie zrobiła na nas czytelnia ogólna, a w niej mnóstwo książek na półkach, 296 miejsc dla czytelników i niezwykła atmosfera, która nam też się udzieliła. Poznaliśmy zasady udostępniania zbiorów i obserwowaliśmy specjalne wagoniki służące do przewozu książek. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy bogaty księgozbiór podręczny oraz „niekończącą się półkę”. Na pożegnanie otrzymaliśmy od naszej przewodniczki różne gadżety, my zaś podarowaliśmy Jej nasze własne aforyzmy zachęcające do czytania książek.

Ostatnim punktem podróży tego dnia był magiczny świat słodkości na Nowym Świecie, czyli Manufaktura Cukierków. Nie sposób było się oprzeć wspaniałemu zapachowi i bajecznym kolorom ręcznie wytwarzanych cukierków i lizaków. Oprócz tego spędziliśmy miłe chwile podziwiając kamieniczki Starego Miasta.

Świat jest książką i my przeczytaliśmy podczas tej wycieczki kilka ciekawych stron. Na kolejne przyjdzie niedługo czas, bo naszym następnym celem podróży jest Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.