Dzień Nowych Technologii z Laboratorium Przyszłości

Data: 2022-05-19 • Kategoria: Ogólne informacje

Dzień Nowych Technologii w Edukacji to inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki, której celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej. W tegorocznej akcji wzięła udział również nasza placówka, dlatego też w dniu 19 maja zostały zorganizowane i zrealizowane różne przedsięwzięcia mające na celu popularyzowanie Nowych Technologii w Edukacji.

Uczniowie szkoły podstawowej rozpoczęli dzień od zajęć z aplikacją Quiver – 3D Coloring App, która łączy technologię z tradycyjnymi kolorowankami. Pomalowane obrazki dzięki tabletowi i aplikacji zaczynały żyć swoim magicznym życiem, nadając im trójwymiarowe kształty, następnie zamieniały się w interaktywne gry edukacyjne. Dzięki Technologii AR, czyli rozszerzonej rzeczywistości model z rysunku zmieniał się w trójwymiarowy obiekt, który nie tylko posiadał barwy użytych przez uczniów kredek, ale także potrafił się animować. To rozwiązanie, umożliwia połączenie w czasie rzeczywistym prawdziwego, realnego świata, z generowanym cyfrowo obrazem.

Następnie odbyły się warsztaty z kodowania i programowania offline. Nowoczesny a zarazem najmniejszy robot edukacyjny wprowadza w świat programowania i nowych technologii a puzzle, do Ozobota pozwalają łatwo nauczyć się pojęć związanych z programowaniem. Uczniowie w sposób praktyczny doświadczyli powiązania teorii z praktyką: używając kodu programowali urządzenie, które działało w rzeczywistości.

W ramach wydarzenia uczniowie z klas przysposabiających do pracy testowali nowy sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości który już od września będzie wspomagać naukę, rozwijać talenty oraz odkrywać nowe pasje uczniów ze szkoły podstawowej.

Młodzież miała okazję zapoznać się z edukacyjnymi zestawami klocków LEGO. SPIKE Education to innowacyjna pomoc edukacyjna do nauki programowania i robotyki, która przyczynia się do rozbudzania ciekawości i odwagi poznawczej uczniów. Dzięki połączeniu kolorowych klocków LEGO, prostego w użyciu sprzętu i oprogramowania oraz intuicyjnego języka kodowania opartego na Scratchu, uczniowie chętnie budowali: roboty - skoczka oraz kontrolera jakości, kolejkę linową oraz podróżnika w taksówce zdobywając nowe umiejętności poprzez udział w kreatywnej zabawie.

Na koniec dnia stawialiśmy pierwsze kroki w programowaniu z użyciem Photona zapoznając się z jego dostępnymi interfejsami. Photon posiada sensory, które pozwalają mu widzieć, słyszeć, odczuwać dotyk, odróżniać ciemność od światła, mierzyć odległość i nie tylko.

Nasi uczniowie byli bardzo zaangażowani w lekcje z udziałem nowych sprzętów. Dzięki nowym technologiom, a zwłaszcza tym mobilnym nauka jest dużo łatwiejsza i można niekiedy potraktować ją, jako formę zabawy.

Nowoczesne narzędzia IT dla edukacji dają uczniom możliwość korzystania z aplikacji uczących matematyki, języków obcych, nauk przyrodniczych czy logicznego myślenia. Taka forma zajęć to duże urozmaicenie i atrakcyjny sposób nauki. Praca z urządzeniami nowej generacji informatycznej uczy cierpliwości, pomaga ćwiczyć koncentrację, spostrzegawczość oraz pobudza wyobraźnię.

Zajęcia prowadzili:

Olga Sepełowska

Marta Tetwejer

Robert Cienkowski