Krajowa Odznaka Jakości

Data: 2021-04-08 • Kategoria: Ogólne informacje

Krajowa Odznaka Jakości

Uczniowie klasy IIIb Publicznej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Pułtusku, ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Anny Karłowicz wraz z nauczycielem Żanetą Tkaczyk otrzymali wyróżnienie w postaci Krajowej Odznaki Jakości za udział i działania podjęte w ramach realizacji projektu „Z pamiętnika eko-podróżnika” z programu eTwinning.

Od listopada 2020 r. do końca marca 2021 r. uczniowie realizowali zadania projektowe w ramach współpracy z innymi szkołami na Platformie eTwinning. Projekt „Z pamiętnika eko-podróżnika” skierowany był do uczniów szkół średnich i zakładał wirtualną podróż po Polsce, którą uczestnicy – eko-podróżnicy opisali w formie e-pamiętnika wybierając jeden z ekologicznych środków transportu. Poprzez udział w zadaniach projektowych uczestnicy rozwijali kreatywność, umiejętność myślenia krytycznego i rozwiązywania problemów, komunikację i pracę zespołową oraz umiejętność korzystania z narzędzi TIK. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie poznali wiele nowych narzędzi i programów komputerowych, mieli możliwość wirtualnej wycieczki po miejscowościach takich jak Bytom, Rybnik, Cieszyn itd. Wspólnie z nauczycielem przygotowali prezentację Pułtuska odkrywając przed innymi uczestnikami atrakcje turystyczne, rekreacyjne oraz ciekawostki o Wenecji Mazowsza.

Odznaka Jakości jest przyznawana wybitnym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie określonego krajowego i europejskiego standardu. Odznaka Jakości jest przyznawana jako: Krajowa Odznaka eTwinning oraz Europejska Odznaka eTwinning. „Celem przyznawania Krajowej Odznaki Jakości jest wyróżnienie nauczycieli i szkół, których działania w ramach eTwinningu reprezentują wysoki poziom. Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla uczniów to większa motywacja do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla szkoły – publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę europejską.”

Projekt, który spełni określone wymagania zostaje poddany ocenie pod kątem następujących pięciu kryteriów merytorycznych: innowacje pedagogiczne i kreatywność, integracja z programem nauczania, współpraca szkół partnerskich, wykorzystanie technologii, rezultaty, wpływ, dokumentacja.

Nauczyciel Żaneta Tkaczyk