Warsztatowe spotkanie integracyjne pod hasłem: „Pieczemy, dekorujemy, wróżymy”

Data: 2019-11-28 • Kategoria: Ogólne informacje

28 listopada 2019 roku odbyło warsztatowe spotkanie integracyjne uczniów oddziału klas II b i III d szkoły przysposabiającej do pracy pod hasłem: „Pieczemy, dekorujemy, wróżymy”. Głównymi celami tego spotkania było: wyrabianie umiejętności posługiwania się prostymi sprzętami i urządzeniami kuchennymi, zaspakajanie potrzeby wykonywania czegoś użytecznego dla siebie i innych, właściwe zachowanie się i zwrócenie uwagi na należyte bezpieczeństwo i higienę pracy podczas zajęć kulinarnych, zapoznanie z tradycjami związanymi z wieczorem andrzejkowym poprzez uczestnictwo w zabawach i wróżbach, stworzenie miłego nastroju oraz integracja uczniów szkoły przysposabiającej do pracy, kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy oraz tworzenie okazji do wspólnych działań i przeżyć, zainteresowanie uczniów sporządzaniem prostego deseru; jako umiejętności pożytecznej w codziennym życiu, która z czasem może przerodzić się w interesujące hobby, doskonalenie współpracy podczas zajęć, kulturalne spożywanie posiłków-savoir-vivr przy stole.

Zajęcia warsztatowe przebiegały w dwóch etapach. W pierwszym etapie uczniowie pracowali z podziałem na grupy: pierwsza grupa to jest uczniowie klasy II b w ramach przedmiotu zajęć kształtujących kreatywność przygotowali wróżby oraz rekwizyty do ich przeprowadzenia. Druga grupa to uczniowie klasy III d, którzy w ramach przysposobienia do pracy upiekli babeczki na wspólne spotkanie oraz w ramach zajęć z kreatywności przygotowali muzykę.

Etap drugi to już wspólna imprezka, podczas której uczniowie dekorowali wcześniej upieczone babeczki, wykazując się pomysłowością i kreatywnością. Wykonując to słodkie zadanie, młodzi adepci cukiernictwa starali się, aby ich deser był nie tylko smaczny ale efektownie udekorowany; zawierał dużą ilość przepysznych, kolorowych dodatków.

Najwięcej emocji przyniosło spotkanie z astrologią czyli andrzejkowe wróżby. Uczniowie mieli możliwość wróżenia z owoców i kwiatów; poznali ich znaczenie. Dzięki wylosowanym symbolom mieli możliwość poznania ewentualnych zawodów, z którymi w przyszłości będą związani, odczytywali przyszłość z plam kleksów i innych barwników, wróżyli także ze szpilek, swoją nieznaną przyszłość mogli odczytać dzięki wykorzystaniu numerologii oraz świeczek puszczanych na wodzie. Gośćmi podczas tego spotkani byli rodzice uczniów, którzy chętnie sobie wróżyli oraz degustowali desery przygotowane przez swoje pociechy.

Podczas spotkania zostały zrealizowane zaplanowane cele. Zabawa była przednia i dostarczyła uczestnikom wielu emocji. Uczniowie wykazali się doskonałą umiejętnością wspólnej zabawy.

Teresa Kruszewska

Mariola Żebrowska